מה אנחנו מציעים

תיבות דואר- כמה פרטים מעניינים

תיבות דואר- כמה פרטים מעניינים

תיבות דואר לא באמת מענייניות אותנו במיוחד, למרות שרובינו משתמשים בהן לפחות פעם אחת הן לא ממש מעסיקות אותנו. בכלל היום כשמדברים אינו על דואר הדבר הראשון שעולה לנו לראש זה דואר אלקטרוני. למרות זאת מצאנו כמה פרטים משעשעים על תיבות דואר בארץ ובעולם:

תיבת הדואר הראשונה

מסתבר שתיבת הדואר הציבורית הראשונה נבנתה והותקנה בפירנצה באיטליה ושימשה כנראה למכתבי הלשנה אנונימיים,זה היה ב- 1650. התיבות הבאות הופיעו בצרפת, בכלל הדואר והרעיון של שליחת מכתבים התפתח בצרפת או יותר נכון בפריז וסביבותיה בסביבות המאה ה- 17-18.

תיבות דואר בישראל

כמו הרבה דברים גם תיבות דואר ושירות הדואר בכלל קיבלנו מהבריטים עוד כשהם שלטו בארץ. הבריטים הביאו איתם את תיבות הדואר האדומות עם הסמל POST OFFICE , כשנגמר המנדט דואר ישראל אימץ את הסמל של האייל השלוח ואת הצבע האדום של הבריטים. למה אדום? כי במזג האיור הגשום של בריטניה וריבוי הערפל, אדום הוא צבע בולט מאוד כך שאת תיבות הדואר לא ניתן לפספס. כיום לא נשארו הרבה תיבות דואר בריטיות בארץ, רובן כבר נהרסו, אבל למשל בירושלים ישנם מספר תיבות דואר עוד מתקופתו של המלך ג'ורג החמישי מלך אנגליה בין השנים 1810 -1936, ועל חלק מהתיבות מוטבעות ראשי התיבות שלו GR.

תיבות דואר צבעוניות

לא כל תיבות הדואר בעולם הן אדומות. למשל בצרפת, ספרד, גרמניה ועוד מדינות באירופה התיבות הן צהובות. ברוסיה ומדינות חבר העמים התיבות כחולות, כך גם בארצות הברית. באוקאינה למשל, הפכו את תיבות הדואר לצהובות כחלק מניסיון העצמאות של המדינה מהשכנה רוסיה. באירלנד התיבות הן ירוקות ובזמן המאבק של צפון אירלנד באנגליה אחת הפעולות הנפוצות של האירים הייתה לצבוע את התיבות האדומות לירוק.

תיבות דואר אולימפיות מזהב

הבריטים, לקראת המשחקים האולימפיים שנערכו בלונדון ב- 2012, החליטו במחווה לספורטאי הממלכה לצבוע תיבות דואר בזהב בערי המולד של הספורטאים שקיבלו מדלית זהב באולימפיאדות קודמות. הפרויקט לקח מספר חודשים וכמעט בכל עיר בממלכה נצבעו תיבות דואר ועל כל תיבה השם של הספורטאי שזכה במדליית זהב.

צור קשר

צרו איתנו קשר ואנו נחזור אליכם בהקדם!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך :

דלת חשמלית לבניין

בעת ביקור בבניין חדש או בשכונת בניינים חדשה, לרוב אנו נעבור דרך דלת חשמלית לבניין. אין תחליף ליוקרה וליופי שדלת זו מעניקה לרושם הראשוני של

קרא עוד »

צרו איתנו קשר ואנו נחזור אליכם בהקדם!